Affichage de 45 résultats

Description archivistique
Overdale collection
P169 · Collection · 1986-1988

The collection documents the events which occurred in 1987 and 1988 in the Overdale neighbourhood. It witnesses to the efforts made not only by the local residents but also architects, planners, and others to influence the City of Montreal to avoid demolishing historic buildings and established neighborhoods, and to preserve the city’s built heritage.

The collection includes photographs, moving images, sound recordings, press releases, clippings, meeting notices, correspondence, reports, newsletters and statements on the Overdale resistance prepared by former residents.

Sans titre
Collection Corridart
P119 · Collection · 1976-1981

La collection est composée de documents rassemblés par les avocats des plaignants et déposés à la Cour supérieure du Québec, liés à l'affaire Corridart. La collection documente la conception et l'installation de Corridart, ainsi que son démantèlement rapide et les poursuites légales qui s'en suivirent. Il y a des documents liés à la carrière des artistes qui participèrent au procès et de l'information sur les précédents légaux qui y sont liés.

La collection inclut un inventaire fait par Melvin Charney des sites le long de la rue Sherbrooke, expliquant la conception de Corridart en une rue-musée qu'on visite à pied. Il y a aussi une série complète de photographies de Corridart, documentant les éléments communs (l'assemblage continu) ainsi que les oeuvres exposées le long de la rue Sherbrooke, les panneaux de texte et les sites d'activités. Ces photographies retracent la route complète de Corridart d'est en ouest. Il y a aussi des photographies documentant le démantèlement. D'autres montrent des oeuvres à la fourrière et plusieurs illustrent les dommages qu'elles ont subis. La collection inclut des propositions de projet, des documents de planification, des contrats entre les artistes et le COJO, de la correspondance, des articles de périodiques juridiques, des rapports de réunions, des plans et des esquisses. Il y a aussi des curriculum vitae d'artistes, des photographies, des brochures et d'autres documents liés à la carrière des artistes qui furent assemblés afin d'établir leur statut d'artistes professionnels.

La collection est classée selon deux séries:

P119/1 Textual and related documents
P119/2 Photographs of Corridart installations

Sans titre
Kenneth S. Muer collection
P106 · Collection · [190-]-[194-]

The collection consists of sheet music for a variety of musical styles.

Sans titre
Collection Wilson Griffith McConnell
P103 · Collection · [1910]-[195-]

La collection contient principalement des enregistrements sonores de musique. La plupart sont de jazz, mais d'autres types de musique sont aussi représentés. La collection est complétée par quelques photographies, surtout de John Wilson McConnell, et un microphone.

Sans titre
P078 · Collection · null

La collection porte sur le jazz à Montréal de 1930 à 1960. Cette collection est un complément aux autres fonds et collections d'archives conservés au Service des archives de l'Université Concordia.

La collection comprend des fouets à coquetel et d'autres souvenirs du Rockhead's Paradise, du Rainbow Bar Café et du Dinty Moore's. Il contient également des documents sonores, des photographies de Rockhead's Paradise et de son propriétaire Rufus Rockhead, des partitions musicales, des copies sur vidéocassette des émissions télévisuelles portant sur les musiciens Oliver Jones, Paul Bley et Oscar Peterson et une copie du livre d'Al Palmer intitulé Montreal Confidential.

Sans titre
The Gazette collection
P076 · Collection · [194-]-1945

The collection provides visual information on World War II. The pictures were taken in Europe, Japan, China, the Philippines, and the Arctic. The collection also includes National Film Board photojournalism on uranium mining for nuclear power in Canada, and other topics.

The collection consists of pictures, many of them produced under the auspices of the War Records Office of International News Agencies. The Collection contains news service photographs as well as photographs from the Canadian Armed Forces. Also included are original identifying captions that accompanied their transmission by news media wire services. Most of the photographers remain unidentified. They made their photographs while on assignment for international news agencies or the War Records Office for distribution to the news media.

Sans titre
Collection Thomas D’Arcy McGee
P030 · Collection · 1844-1968

La collection témoigne de la vie de Thomas D'Arcy McGee et de ses relations avec sa famille.

Elle est constituée principalement de documents copiés de diverses sources archivistiques copiés par Timothy Slattery pour son livre, The Assassination of D'Arcy McGee, publié en 1968.

La collection comprend environ 50 lettres originales entre Thomas D'Arcy McGee et des membres de sa famille. Elle inclut aussi plusieurs photographies dont une est un portrait de McGee par William Notman. Elle inclut aussi des coupures de presse et des objets.

Sans titre
Oral History-Montreal Studies collection
P007 · Collection · 1941 - 1999

The purpose of the Oral History-Montreal Studies program is to document the history of the Montreal metropolitan area. Sponsored by Shell Canada, the program funds projects which make accessible the oral history of Greater Montreal, through systematic interviewing of leaders and witnesses of the labour, industrial, cultural, social, religious, and ethnic scene since World War II. The project is administered by the Concordia University Library.

The collection provides information on the history of Greater Montreal. It consists of recorded interviews of individuals as well as some transcripts and application forms for some of the projects. The projects are:

Little Burgundy / La Petite Bourgogne
A Comparison of the Influence of Anne Savage and Arthur Lismer
Hugh Percival Illsley, Architect: 1896-198-
Rabbi Lavy Becker: Social Worker, Businessman, and Father-in-law
Interviews with John Bland
The Dutch of Quebec
The Montreal Chinese Community
The Children's Theatre in Montreal
Women and War Work in Montreal
The Montreal Art Community
Omer Heroux: French Canadian Journalist
Norma Springford
Black Montrealers: A Piece of the Multicultural Mosaic
The Rise of Consulting Engineering in Montreal
Women Scientists in Montreal, 1920-1960
The Contribution of Holocaust Survivors to the Cultural and Social Institutions of Montreal
Véhicule Art (Montreal) Inc. 1972-1983
Alfred Pinsky: Analysis of Great Works of Art (ART 460 course)
Female Academics at Concordia University (Sir George Williams and Loyola College): The First Generation, 1940-1975.

Sans titre
Sir George Williams Family collection
P0048 · Collection · [19--]-ca. 1998

The collection provides visual information on Sir George Williams and his family.

The collection consists of photographs of paintings of Sir George Williams, photographs of Sir George Williams, photographs of the church he attended, photographs of his tombstone with his great-granddaughters Pamela Williams-Demetriade and Rosalie Williams Sinclair, and a biography of Sir George Williams by J.E. Hodder.

Sans titre
Jesuit Archives collection
P0013 · Collection · 1908 - 1968

In 1896 the Jesuits established Loyola College as the English-language branch of the classical college Collège Ste-Marie, founded in 1848. In 1974, Loyola College merged with Sir George Williams University to create Concordia University. The photographs in the collection document life at Loyola from 1908 onward. Subjects include classes, the Jesuit community, buildings (including aerial shots of the campus), sports teams, and special events. The other items in the collection relate to liturgical activities at the Loyola College chapel and include missals, lectionaries, printed prayers, patens, vestments, an altar stone, and other items.

Service de gestion des documents et des archives
Joseph F. Bernard collection
P0008 · Collection · 1921 - 1984

The collection held by Concordia Records Management and Archives provides information on an important collection of ethnographical and archeological objects, mainly from the Cooper Inuits of Coronation Gulf, that Captain Joseph F. Bernard had gathered between 1916 and 1920. The assemblage was known as the Bernard Arctic Collection, but also as Bernard Eskimo Collection, Bernard Collection, or Bernard Inuit Collection. In 1921, Captain Bernard loaned his collection to Loyola College. He donated it in 1924 for a proposed College museum. The museum never materialized, and in 1947 Loyola College donated part of the collection to the Arctic Institute of North America in Montreal (the Institute moved to Calgary in 1976) and part to Cambridge University’s Museum of Archaeology and Anthropology. Other parts of the Bernard Arctic Collection were donated in 1991 to the Canadian Museum of Civilization (now the Canadian Museum of History) and in 1993 to Loyola High School.
The material includes a photograph of Captain Joseph Bernard and photocopies of the following documents:

The Loyola College file on the Bernard Arctic Collection, 1921–1947 (12 documents totalling 15 pp.),
Joseph F. Bernard’s correspondence to Father Edward Devine, S. J. and Father William H. Hingston, S. J, 1924–1959 (15 documents totalling 32 pp.),
“Bernard Eskimo Collection,” a copy of a history attributed to Father William H. Hingston, S. J., ca. 1940 (9 pp.),
Report on the Bernard Arctic Collection by Susan Moogk [for the Cambridge University Museum of Archaeology and Anthropology] (16 pp.) 1984.

Sans titre
Concordia HIV/AIDS Project collection
I0031 · Collection · 1988-2008

The collection documents the Concordia University initiatives regarding HIV/AIDS from the end of the 1980s. It consists of records produced by the Concordia HIV/AIDS Project, instructors of the HIV/AIDS courses, and the Office of the Rector.

The fonds mainly includes committee meetings, reports, programs, press clippings, course packs, sponsorship kits and posters.

The fonds is organized into the following series and sub-series:
I0031/1330. – Teaching Activities
I0031/1330A. – AIDS/HIV: Cultural, Social, and Scientific Aspects of the Pandemic Course
I0031/1330B. – HIV/AIDS: An Interdisciplinary Introduction Course
I0031/1340. – Training and Practicums-Management
I0031/4210. – University Policies and Procedures
I0031/5111. – Committees and Meetings
I0031/5160. – University Events

Sans titre
General Idea Collection
C048 · Collection · 1971-1996

The General Idea collection consists of a variety of works produced by General Ideal between 1971 and 1996.

The collection contains a complete run of FILE Megazine (1972-1989) and several rare multiples.

List of multiples in the collection:
• FILE Chart (Top 10) (1972)
• The Miss General Idea Pageant Programme (1971)
• Manipulating the Self [publication] (1971)
• The Getting into the Spirits Cocktail Book from the 1984 Miss General Idea Pavilion (1980).
• Artist and Models exhibition – 3 postcards (1977)
• Nazi Milk Cocktail Card [annotated by AA Bronson] (1980)
• A Poodle Creates a Portrait of General Idea as Three Pee Holes in the Snow (1981)
• Ghent Scarf (1984)
• Midelburg Tile (1985)
• Sigarbox (1985)
• Bondage (1987)
• 10 Crests: Down the Drink, Le Fin, Ouroboros, Phoenix with a P, Post Mortem, When Fur Flies, Eye of the Beholder, Lucre, Cartouche, Passion over Reason (1988-1991)
• Test Pattern: T.V. Dinner Plate (1988)
• Test Pattern: T.V. Dinner Plates from the Miss General Idea Pavilion Test Pattern Wallpaper [Offset publication with 4 perforated placemats] (1988)
• Test Pattern: T.V. Dinner Plates from the Miss General Idea Pavilion Test Pattern Wallpaper [Poster] (1988
• Test Pattern Wallpaper (1989)
• Mastercard and Trinitron pasta postcards (1989)
• AIDS (A Project of the Public Arts Fund Inc.) [offset on card] (1989)
• General Idea: The AIDS Project (1989)
• General Idea: The AIDS Project prints (1989)
• AIDS Ring (1993)
• Lucre Shopping Bag (1990)
• Yen Shopping Bag (1993)
• Placebo Pin (1991)
• Placebo Pin (1996)
•Magic Bullet (1992)
• General Idea’s Putti (1993)
• General Idea: Multiples - Catalogue Raisonné 1967-1993 (1993)
• XXX Voto (1995)

Sans titre
Velma Weeks Barker collection
C039 · Collection · [194-]-[199-]

The Velma Weeks Barker collection contains materials related to the life and contributions of Velma Weeks Barker.

This collection contains photographs and textual records. The personal photographs that comprise the collection show Weeks Barker and her family and include photographs taken in Little Burgundy and inside community spaces, including Union United Church. Many of the images were also taken in family spaces. The textual records include newspaper clippings referring to activities occurring at the Negro Community Centre and the Negro Theater Guild. This collection also contains materials related to her husband, Darnley Cecil Barker, including information about his participation in the Canadian Army and his immigration from Barbados to Canada to serve.

The Velma Weeks Barker collection includes the following items:

  • 35 photographs
  • 1 honorary degree certificate (Concordia University)
  • 1 marriage certificate (Union United Church)
  • 6 newspaper clippings
  • 1 letter

It also includes the following material, which belonged to her husband Darnley Cecil Barker:

  • 1 army discharge certificate
  • 3 soldier's pay book
  • 1 certificate of Canadian citizenship
  • 1 tradesman qualifications certificate
  • 1 discharge certificate from the Canadian Army
Sans titre
C036 · Collection · 1941-1994, predominant 1944-1958

The collection provides information on the careers of Peter McDonald and Frances Belfrage. It is focused on McDonald’s work as a writer, producer, and director for the Canadian Broadcasting Corporation between 1942 and 1958. It includes scripts written and/or produced by Peter McDonald, and scripts written by Frances Belfrage for the Canadian Broadcasting Corporation.

The Peter McDonald and Frances B. McDonald (Belfrage) collection contains photographs, scripts, newspaper clippings, correspondence, press releases, one audio cassette, and one VHS tape.

The Peter McDonald and Frances B. McDonald (Belfrage) collection is divided into two series:

• C036/A Peter McDonald Career
• C036/B Frances Belfrage Scripts

Sans titre
Logos collection
C034 · Collection · 1967-1972

The Logos collection contains 27 issues of Logos, published between 1967 and 1972. It also contains three issues of The Local Rag, also published in Montreal, which date to 1969, and one issue of The Astral Projection (published in the 1960s or 1970s).

Sans titre
Hour collection
C033 · Collection · 1993-2012

The Hour collection is composed of 72 bound volumes of the Hour newspaper published between 1993 and 2011 and those issues published under the name Hour Community in 2011 and 2012. The bound volumes comprise almost every issue of Hour and Hour Community published between February 1993 and May 2012, with the exception of volume 2, numbers 18 to 35 (1994), which are missing from the collection. The collection also contains the prototype of Hour.

Sans titre
Underground newspaper collection
C032 · Collection · [196-]-[197-] ; 1968-1975, predominant 1969-1971

The Underground Newspaper Collection is comprised of 178 copies of underground, alternative newspapers, newsletters, and journals, mostly published in Canada and the United States. These publications discuss both local and international issues of interest to the communities responsible for their creation. Among many other topics, the following subjects are represented throughout this collection: Vietnam war, defections, and the anti-war movement; anti-establishment and counterculture movements; Black power; poverty; socialism; music, art, and literature; and environmentalism.

The Underground Newspaper Collection contains copies of Up to the Neck, Old Mole, This Paper Belongs to the People, View from the Bottom, Rising up Angry, Berkeley Tribe, Move Speak, The Sea-Turtle and the Shark, Good times, Sabot, Broadside and the Free Press, Ann Arbor Argus, Freedom Anarchist Weekly, The Long Beach Free Press, The 4th Estate, Los Angeles Free Press, Quicksilver Times, The Bond – the Serviceman’s Newspaper, American Avatar, High Gauge, The Post-American, The Second Front, Free Ranger International News Service, Mobilizer, Guerilla, Your Military Left, Aboveground, The Rebel, Yankee Refugee, Yankee Refugee – West Coast Newsletter of American Exiles, Antithesis, Soul Force, Socialist Standard, Free Press, Hotcha!, Hapt, Athelstane, The Niagara Peninsula Free Press Aquarius, Orpheus, Bellicume, Bulldozer, Afterthrought, Carpe Diem, The Panic Button, and Alternate Society. The collection also contains other underground publications, including Black and Red – The Revolutionary Project, a Selective Service Memorandum on Channeling, and Niagara Liberation Front publications.

C029 · Collection · [19--] ; [20--] ; 1971-2014, predominant 1997-2001

La collection Victoria Stanton et Vincent Tinguely contient des matériaux concernant la théorie, la pratique et l'histoire de la poésie orale. Il documente également en profondeur l’histoire de la scène du "Spoken Word" à Montréal des années 1960 à 2001. De manière significative, la collection documente la rédaction et la publication du livre "Impure: Reinventing the Word" de Victoria Stanton et Vincent Tinguely (conundrum press, 2001).La collection contient des entretiens menés par Stanton et Tinguely avec 75 poètes, auteurs, artistes et interprètes français et anglais, dont Heather O'Neill, Jonathan Goldstein, Michel Garneau, John Giorno, Zoe Whittall, Jean-Paul Daoust, Simon Dardick, Catherine Kidd, Geneviève Letarte, Naila Keleta-Mae, Hélène Monette, Trish Salah, Anne Stone, Todd Swift et Debbie Young, entre autres. La collection comprend 52 CD, 12 mini-CD, 4 LP, 8 cassettes et 5 vidéocassettes documentant le "Spoken word" et la poésie publiées entre 1971 et 2014; des coupures de journaux; des notes et documents de travail; des brouillons et des traductions de manuscrits; des épreuves; de la correspondance; et du matériel de recherche, entre autres documents. La collection inclut aussi des documents concernant les festivals littéraires de Montréal, y compris Métropolis bleu et le festival Voix d’Amériques.

Sans titre
Collection Franklyn Harvey
C028 · Collection · [19--] ; 1954-2009, predominant 1970-1988

La collection Franklyn Harvey démontre l'intérêt et l'implication de Franklyn Harvey dans la gauche caribéenne et sert de catalogue documentant, entre autres sujets, la gauche caribéenne; l'activisme dans les Caraïbes; politique, croissance économique, changement et renouveau dans les Caraïbes; économie politique; communisme; socialisme; nationalisme; Puissance; et la pauvreté.
La collection contient 275 documents textuels, principalement en anglais : des livres, des périodiques et d'autres documents, ainsi que quatre disques optiques et une carte, le tout composent la bibliothèque de Franklyn Harvey.

Sans titre
African Government Documents collection
C026 · Collection · [1888-1988] ; predominant 1950-1975

The African Government Documents Collection is comprised of government documents dating from 1888 until 1988. The documents are predominantly from the period between 1950 and 1975. The documents primarily concern the following areas: Republic of Botswana, East Africa, Republic of The Gambia, Ghana, Kenya, Malawi, Nyasaland, Nigeria, Zimbabwe, Seychelles, South Africa, Tanzania, Uganda, and Zambia.

C025 · Collection · 1916 ; 1934-2010

La collection documente la vie et le travail d'Alfie Roberts et de Patricia Cambridge. Elle comprend de la documentation sur leurs études postsecondaires, leur expérience professionnelle dans différentes entreprises et organisations, leur contribution à la communauté noire et leur affiliation à divers organismes communautaires tels que la St. Vincent and Grenadines Association of Montreal, le Emancipation 150 Committee, le Black Community Council of Quebec et le Project Genesis. La collection fournit des informations sur plusieurs organisations de la communauté noire à Montréal, dans le reste du Canada et en Amérique du Nord, y compris du matériel promotionnel d'événements qui donne un aperçu des activités culturelles organisées entre les années 60 et 90. De plus, la collection contient de nombreuses publications telles que des périodiques, des brochures et des livres qui faisaient partie de la bibliothèque personnelle d'Alfie et Patricia et de l'Alfie Roberts Institute. Certains des périodiques trouvés dans la collection comprennent des numéros de The Vincentian, Afro-Can, Gramma, Uhuru, Caribbean Contact, The Afro Canadian, The Militant, The Struggle, Outlet, Focus Umoja, Justice, Freedom, The Crusader, Nam Speaks, Speak Out, Day Clean, Forum et New Beginning, entre autres publications. La collection couvre des sujets liés, mais non limités à l'histoire des Noirs, l'impérialisme, l'esclavage, le racisme, la libération, le colonialisme, le marxisme, le communisme, le socialisme, le logement et la ségrégation, l'urbanisme, le travail et l'histoire de l'Afrique, des Caraïbes et de l'Amérique latine.
La collection Alfie Roberts and Patricia Cambridge est organisée selon les séries suivantes:
• C025/A Documents personnels
• C025/B Relations communautaires
• C025/C Bibliothèque et documentation de recherche
• C025/D Biographies

La collection contient de la correspondance, des notes, manuscrites, des essais écrits par Alfie Roberts et Patricia Cambridge, des documents de recherche, des livres, des périodiques, des coupures de presse, des brochures, des transcriptions de discours, des dépliants, des dessins, des documents de conférence, des affiches, des enregistrements sonores, des images en mouvement, des bulletins, des procès-verbaux de réunions, des ordres du jour, des photographies, des cartes et des objets.

Sans titre
Collection Dorothy Harper
C024 · Collection · [1945 ?] ; [1946]

La collection Dorothy Harper documente la vie de Dorothy Harper, en particulier son intérêt pour la musique jazz. La collection contient deux enregistrements sonores et 54 photographies. Plusieurs photographies présentent des clubs de jazz à Montréal, dont le Café Esquire et El Morocco, et d'autres images montrent Oscar Peterson en concert. Cependant, la plupart des photographies représentent des scènes de la vie de Dorothy Harper à Montréal au milieu des années 1940.

Sans titre
Collection Paul Monty
C023 · Collection · 1968-2018

La collection Paul Monty contient des documents liés à l'histoire et aux décisions du Conseil de la radiodiffusion et des télécommunications canadiennes (CRTC) dès sa création le 1er avril 1968 jusqu'en 2019. Les documents sont classés par sujet et par question pour faciliter la recherche sur l'histoire de la Politique et réglementation canadiennes de la radiodiffusion.
La collection contient du matériel analogique et numérique concernant la radiodiffusion; les entreprises de distribution de radiodiffusion; la radio; télévision et télécommunications; et les services discrétionnaires.
Les documents comprennent des rapports annuels et d'autres rapports; publications officielles; lois, règlements et décisions; déclarations de politique et politiques; bibliographies; listes; articles de journaux; et discours, entre autres documents.

Sans titre
Collection L'Entraide Missionnaire
C022 · Collection · [1993-2013]

The L’Entraide Missionnaire collection primarily consists of textual materials collected by L’Entraide Missionnaire during the course of their activities in the Democratic Republic of Congo, Rwanda, and Uganda. Materials do not document the administration and functions of L’Entraide Mission, but reflect their presence and activities in Africa. The documents in this collection were given to the organization during the course of their work in the field and consist of fist-hand information from the ground in the countries where L’Entraide Missionaire was working from 1993 to 2013. Much of the documentation concerns mining in the Democratic Republic of Congo.

The collection mostly contains textual records, including reports and summaries; correspondence; ministerial declarations; statutes, agreements, and conventions; financial statements; contracts and other legal documents; and texts documenting debates, among other material.

Sans titre
Collection John Douglas Borthwick
C021 · Collection · 1897

La collection contient le manuscrit intitulé "The Dark History of Montreal for 130 Years" (La sombre histoire de Montréal pendant 130 ans), écrit par Révérend John Douglas Borthwick. Le manuscrit, daté de 1897, semble couvrir certains des sujets de son livre "History of Montreal, including the streets of Montreal" («Histoire de Montréal, y compris les rues de Montréal») (1897).

Sans titre
C020 · Collection · [198-] ; [ca. 1982]

La collection est composée de photographies prises par François Lachapelle pour le livre "Répertoire des gravures conservées au Monastère des Ursulines de Québec" (1982), créé en collaboration avec Mario Béland. La collection comprend 465 diapositives, en noir et blanc et en couleur, montrant des gravures, des peintures et des broderies de la collection du Monastère des Ursulines de Québec. Il contient également un inventaire manuscrit qui détaille les pièces de la collection du monastère.

La collection du Monastère des Ursulines de Québec est divisée en 2 séries: C020 / A. Documents textuels
C020 / B. Documents photographiques

Sans titre
Collection Mary-Jacques Cambay
C019 · Collection · [ca.1977-1988]

La Collection Mary-Jacques Cambay est le résultat des recherches de Mary-Jacques Cambay sur le vitrail au Québec et de la contribution des artistes travaillant le vitrail au patrimoine artistique de la province. La collection documente les vitraux existant dans les églises du Québec dans les années 1970 et 1980. Elle comprend également des informations relatives à certaines églises. De plus, la collection documente les œuvres de plusieurs artistes du vitrail, dont Guido Nincheri, Charles William Kelsey et Flavien St. Pierre, et du studio de vitrail "Canadian Pittsburgh Industries Limited" (C.P.I.). Notamment, la collection contient des entrevues d'histoire orale menées par Cambay avec des artistes travaillant dans le vitrail.
La collection Mary-Jacques Cambay est composée principalement de supports photographiques sous forme de tirages et de diapositives, mais également de cassettes audio et de documents textuels. En tant que documents textuels, la collection se compose de brochures, de coupures de journaux, de la correspondance, d'extraits d'ouvrages de référence et de notes manuscrites. Un index des églises du Québec aux vitraux complète la collection.

Sans titre
Collection Lawrence Hayward
C018 · Collection · [19--] ; [1966-1978]

La collection Lawrence Hayward documente les recherches de Lawrence Hayward sur les sculpteurs canadiens œuvrant entre 1840 et 1910. La collection contient des documents sur un large éventail d'artistes, dont Charles Adamson, Walter S. Allward, Emile Brunet, John Lisney Banks, Allan Archibald Cameron, Frederick Alexander Turner Dunbar, Ulric Stonewall Jackson Dunbar, Merle Foster, George William Hill, Frances Norma Loring, Hamilton TCP MacCarthy, Vernon March, Charles Duncan McKechnie, Robert Tait McKenzie, Eleanor Milne, Lauréat Vallière, Marshall Wood, Percy Wood et Florence Wyle, entre autres.
La collection comprend des documents de recherche, de la correspondance, des rapports, des fiches, des diapositives, des photographies et des dessins. Les dossiers de recherche contiennent des documents compilés par Hayward, y compris des coupures de presse, des informations biographiques, des articles, de la correspondance et des catalogues, entre autres.

Sans titre